dimanche 4 mai 2014

Ett objekt på kunglig mark : det är gjort och gjort bra !

Måndag Mars 24, 2014

Det är en låt av otrolig skönhet som kommer att starta nedräkningen början på ett spår som har en speciell plats i min golf sport .

Det här är min andra deltagande om mig och den andra gången en vacker berättelse om vänskap .

J - 5 såsom anges i den mottagande kväll organisation meddelande.

För första gången i år jag ser fram emot att kasta mig på banorna och sedan dessa vägar som har gett mig så mycket för två år sedan : deras andel av känslor , tillfredsställelse och små njutningar .

Från mitt första deltagande i 2012 Jag hade erövrats av den varierande och välbekanta vägen :

 Distans: 31km

% Av stigar och vandringsleder : 82 %

Höjd : 600 D +
  
Från Avenue du Château ( Meudon 92 ) , passerar framför observatoriet Meudon , vacker plats , obehörig allmänheten , då skogen i Meudon , skogen av falska Vilar , Domaine national de Saint Cloud , Ile Saint - Germain , Seine och Eiffeltornet :

Kommunerna korsade * :

Km 0 Avgång : City of Meudon ( 92 )
Km 9 Gemensam Chaville ( 92 )
13 km Stad Ville d' Avray ( 92 )
17 km stan i Marnes - la- Coquette ( 92 )
20 km Domaine National de Saint - Cloud ( 92 )
26 km Commune de Sèvres ( 92 )
27 km stad Meudon ( Nederländerna ) ( 92 )
28 km in i parken Ile Saint - Germain ( 92 )
29 km stad Issy - les - Moulineaux ( 92 )
30 km Staden Paris XV ( 75 )
31 km Ankomst Trail på terrassen Mail Branly ovanför Port Suffren - Paris VII framför Eiffeltornet( 75 )

Bilderna jag håller kombinerar smak nöjet att vägar som saknar motstycke skönheten i skogen passeras .

Tisdag 25 mars, 2014

Den första fråga för dagen håller bara i det vi förbehåller meteorologi och dess utsikter för dag:

Sat , 29 Mar
Lördag i Paris sky villkor förblir föränderlig . Stora moln och regn . Ingen utfällning. Måttlig vind . Tillförlitligheten är särskilt låg , eftersom omfattningen av molntäcket är svårt att bedöma . För natten mellan lördag och söndag , halvklart blir variabel . Måttlig vind .

Och det kommer att vara samma varje morgon till dagen före loppet .

Om jag kunde välja , jag registrera omedelbart för en tid som denna , kallt på morgonen utan regn och värmer upp Eftersom platsen för dagen .

Den 10 - kilometersloppet i går lugnade mig om mitt tillstånd av formen och gav mig extra motivation för min session VMA i natt .

Detta är alltid en tid av intensiv dela med vän ( s) i klubben och jag får ut av dessa övningar ställs helt sköljda men så glad .

Så glad att jag tror att mitt företag kommer att vara klar i god tid före dagen före loppet ...

Onsdag, 26 mars : J - 3

Det närmar sig och jag erkänner att jag har myror i benen , är allt jag skrev precis ovanför bekräftat !

Alltid samma oro för väder framåt ... :

Väskan är ute och redo att fyllas .

I morgon kväll Jag slår vad om att det kommer att ske .

Och nu måste vi tänka på att gå till sängs för att bygga upp energireserver .

Måndag, 31 Mars, 2014

Två dagar efter kursen kan jag säga att vädret har hållit sitt ord och bevarat denna milda och trevlig tid som vi meddelade i flera dagar .

det är det, det är gjort , jag gjorde det!

Rally på Meudon observatoriet exceptionellt öppen för tillfället .

Många av oss är faktiskt väldigt många inte långt från 3000 till piaff otålighet på stranden som leder till observatoriet .

Jag hittade min vän Fabrice och vi hålla ihop fram till början ( jag vet att jag har ingen chans att se honom igen så snart tävlingen börjar ... ) .

Vi korsade även Thomas och jag tror vi kan också möta andra gröna och gula som inte redovisats .

Utgångs vågen avståndet gör cirka 3000 löpare men det är fortfarande bra tillsammans tills bränslepåfyllning Saint Cloud , under tiden det går , det går ner , flyger vi på något sätt stenar stenar .

Det tar grenar på kort ansikte är det olika stigar i skogen för den första delen .

Naturligtvis måste vi också korsa några vägar och vissa bostadsområden men kursen är väl valda och mycket trevlig .

Det fina vädret bli varmt under loppet är också för många.

Jag gör 10-12 km för första tankning självförsörjning och satte mig målet om en hastighet av 10 km / h ( Jag vill för första gången att glömma så fort jag bytte till den andra delen zon) .

Vid kilometer 10 Jag är på rast som väntat , bort min jacka och lagrar den i väskan och ta en väl fylld behållare , ett spannmål bar och vänster .

Trängseln på vissa delar kräver att jag ska gå dit och jag hade varken behov eller lust och kommer att tala om för mig senare att jag kommer att ångra när jag inte kan låta bli att gå .

För den enda prestation från terrassen av parken av Saint Cloud , det går igen , började jag men jag håller .

Saint Cloud tills vi hade möjlighet att korsa stora delar av kungliga jakter , är Saint Cloud höjdpunkten .

Det är därför jag talar om ett objekt på kunglig mark !

Med en topp på 160 meter över havet , har det nationella området i St Cloud , genom sin privilegierade ställning , enastående utsikt över huvudstaden och dess omgivningar .

Detta område kännetecknande för den klassiska perioden , omgjorda av Le Nôtre i det sjuttonde århundradet , är också ett arkiv av gamla hydrauliska tekniker .

Tidigare Crown , är National Domaine de Saint - Cloud en stor hel franska historiska och konstnärliga arvet .
Monsieur , bror till Ludvig XIV , kallad arkitekterna Le Pautre och Hardouin - Mansart och målare Mignard för att förstora och försköna slottet mellan Paris och Versailles . År 1785 , hertigarna av Orleans sålde slottet till drottning Marie - Antoinette , som omvandlas och dekorerad av arkitekten Mique . Sommar härskare i det nittonde århundradet bostad , Château de Saint - Cloud brändes 1870 och raserades 1892 .
Omges av murar och grindar , det område av 460 hektar , dekorerad med statyer , höll ordning i Le Nôtre ( 1660-1690 ) . Det hydrauliska systemet innehåller element av det sjuttonde århundradet : på sommaren , stora vatten spela i bassängerna och Stora Cascade . De renoverade rummen på Historiska museet framkalla storhetstid slottet och dess grunder .
Nära floden , den nedre trädgården , plan yta blomrabatter , gräsmattor kors och tvärs med alléer , hem till Grande Cascade som blomstrade från kanten av trädbevuxen sluttning . Jets , buljonger , vattenfall, vattenskålar till ljusstakar eller grimaserande mask punktera denna fantastiska hydraulisk struktur som sträcker sig mer än 92 m lång .

Genom branta stigar klättrar backen träden , kommer besökaren på Grand Basin Jet , som stiger till mer än 40 meter i höjd-och längsled , upplåning gränd Balustrad , la Lanterne . Organ där de flesta vägar i parken , med utsikt över Pavilion de Breteuil utstråla Point , erbjuder Lantern en unik utsikt över Seine , Paris och dess förorter , Bois de Boulogne Clamart och Meudon .

I Stor- Jet pool , leder en trappa till terrassen där stod slottet , nu försvunnit . Utsikterna kvarstår . Härifrån kan du se följden av dammar och fontäner .

Strängt taget den franska trädgården , kan besökarna föredrar de engelska Jardins du Trocadéro , som ligger ovanför platsen för slottet. Här gör den intima atmosfären som du vill gå efter beslut av vägar slingrande bland bergen i syringa och mahonias , eller bland höga träd som omger en stor gräsmatta med oregelbundna konturer , besjälad av en damm .


De naturälskare kan fortsätta att besöka på hyllan för att surfa på täta lövträd skogsplantering .






Detta område är en underbar lekplats för sport av alla slag .

Jag frågar mig 10 minuter och passade på att ladda batterierna och interagera med Aurélien en triathlet vän som är en volontär på tankning .

Nedstigningen till ingången till parken är inte '' lätt '' men händer .

Snarare är det en del av kanten på Seine och antalet allt viktigare ryttare som går att få mig att släppa taget och börja omväxlande promenader och löpning .

För många minuter redan jag dricker mer och jag särskilt strössel , ångrar jag inte visiret som förde mig Fabrice morgonen eller mina nya solglasögon som skyddar mig väl .

Det omgivande landskapet är allt mer urban , även om vägen genom parkerna i Sèvres , Meudon , L'Ile Saint Germain innan han återvände till Paris .

Jag njuta av parker och vattenkällor för att uppdatera mig och

Myndigheter, gruvan men även de av andra ryttare kämpar , och ofta möjlighet att gå blir avgörande .

Detta hjälper till att starta och återfå lite styrka .

Slutligen är den sista raden snabbare än väntat , leder det oss vid ankomsten som är precis innan bron över Jena under skeptiska ögon av turister och åskådare .

Jag får t-shirt och ta vägen tillbaka njuter av vägen .

Och tre veckor senare var jag fortfarande tänker på den platta säsongen börjar så bra och kommer att fortsätta inom kort med ett maratonlopp som ser full av löften .

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire