mercredi 23 avril 2014

En sti på kongelige land : det er gjort og gjort det bra !

Monday , 24 mars 2014

Nedtelling til starten på en sti som har en spesiell plass i min golf sport .

Dette er min andre deltakelse for andre gang og en flott historie om vennskap .

J - 5 som nevnt i kvitteringen i kveld organisasjon melding .

For første gang på mange år er jeg spent på å kaste meg på stier og deretter disse veiene som har gitt meg så mye for to år siden : deres andel av følelser , godtgjørelser og små gleder .

Fra min første deltakelse i 2012 hadde jeg blitt erobret av den varierte og kjent bane:

 Avstand : 31km

% Av stier og løyper : 82 %

Høyde : 600 D +
  
Fra Avenue du Château ( Meudon 92 ) , passerer foran Meudon Observatory , vakkert område , uautorisert offentlig , da skogen av Meudon , skogen for falske Hviler , Domaine national de Saint Ile Saint - Germain , Seinen og EiffeltårnetCloud, :

Kommuner krysset * :

Km 0 Avreise : City of Meudon ( 92 )
Km 9 Felles Chaville ( 92 )
13 km By Ville d' Avray ( 92 )
17 km Town of Marnes - la- Coquette ( 92 )
20 km Domaine National de Saint - Cloud ( 92 )
26 km Commune de Sèvres ( 92 )
27 km City of Meudon ( Nederland ) ( 92 )
28 km inn i parken Ile Saint - Germain ( 92 )
29 km City of Issy -les - Moulineaux ( 92 )
30 km City of Paris XV ( 75 )
31 km Ankomst Trail på terrassen Mail Branly over Port Suffren - Paris VII foran Eiffeltårnet( 75 )

Bildene jeg holder preciously kombinerer gleden av stier som ikke har like skjønnheten i skogene krysset .

Tuesday , 25 mars 2014

Den første bekymring av dagen holder bare i hva vi forbeholder meteorologi og utsiktene for dagen:

Lør 29 mars

Lørdag i Paris himmel forholdene fortsatt endres . Store skyer og regn . Ingen nedbør. Frisk vind. Påliteligheten er særlig lav , på grunn av omfanget av skydekket er vanskelig å vurdere . For natt til lørdag til søndag , delvis skyet bli variabel . Frisk vind.

Og det vil være det samme hver morgen til dagen før løpet .


Hvis jeg kunne velge , jeg registrerer umiddelbart for en tid som dette , kjølig om morgenen uten regn og varmer opp Som stedet av dagen .

Den 10 - kilometeren i går beroliget meg om min tilstand av form og ga meg ekstra motivasjon for min session VMA i går kveld .

Dette er alltid en tid med intens deling med venn (er ) av klubben, og jeg får ut av disse øvelsene pålagt fullstendig skylt men så glad.

Så glad at jeg tror min virksomhet vil være klar i god tid før dagen før løpet ...

Onsdag 26 mars : J - 3

Det nærmer seg og jeg må innrømme at jeg har maur i bena , er alt jeg skrev like ovenfor bekreftet !

Alltid den samme bekymring for været fremover ... :

Posen er ute og klar til å fylles .

I morgen kveld jeg vedder på at det vil bli gjort .

Og nå må vi tenke på å gå til sengs for å bygge opp energireserver .

Monday , 31 mars 2014

To dager etter kurset jeg kan si at været har holdt sitt ord og bevart denne mild og hyggelig tid som vi annonserte i flere dager .

det er det, det er gjort , jeg gjorde det !

Rally på Meudon Observatory eksepsjonelt åpen for anledningen .

Mange av oss er faktisk ikke så veldig mange ikke langt fra 3000 til piaffe utålmodighet i strand fører til observatoriet .

Jeg fant min venn Fabrice og vi bo sammen før start ( jeg vet at jeg ikke har noen sjanse til å se ham igjen så snart løpet vil starte ... ) .

Vi har også krysset Thomas og jeg tror vi vil også kunne møte andre greener og gulfarger som ikke ble rapportert .

Den starter avstand bølgen gjør at noen 3000 løpere , men det er fortsatt godt sammen til drivstoff Saint Cloud , i mellomtiden går det , det går ned , vi flyr liksom steiner steiner .

Det tar grenene på kort ansiktet er variasjonen av stier i skogen for den første delen .

Selvfølgelig trenger vi også å krysse noen veier og enkelte boligområder , men kurset er velvalgt og veldig hyggelig .

Det fine været blir varmt over Løpet er også for mange.

Jeg Gjør 10 til 12 km for første tanking selvforsyning og satt meg mål om en hastighet på 10 km / t ( jeg vil at den første gang til å glemme så snart jeg byttet til den andre transjen sone).

På kilometer 10 Jeg er på min pause som forventet , fjernet min jakke og lagrer den i sekken og tar en godt fylt container , en frokostblanding bar og venstre .

Congestion på noen deler krever meg til å gå der , og jeg hadde verken behov eller lyst , og vil fortelle meg senere at jeg vil angre når jeg ikke kan hjelpe, men gå .

Til enkelttilførsel fra terrassen av parken av Saint Cloud , det går igjen , begynte jeg , men jeg holder .

Saint Cloud før vi hadde mulighet til å krysse store deler av konge jakter, er Saint Cloud høydepunktet .

Det er derfor jeg snakker om en sti på kongelige land !

Med en topp på 160 m over havet , har det nasjonale område i St. Cloud , etter sin privilegerte posisjon , eksepsjonell utsikt over hovedstaden og dens omgivelser .

Dette domenet karakteristisk for den klassiske perioden , redesignet av Le Notre i det syttende århundre , er også et oppbevaringssted for gamle hydrauliske teknikker .

Tidligere Crown , er National Domaine de Saint - Cloud en stor hel fransk historisk og kunstnerisk arv .

Monsieur , bror til Ludvig XIV , kalt arkitekter Le Pautre og Hardouin - Mansart og maleren MIGNARD å forstørre og utbrodere slottet mellom Paris og Versailles .

I 1785 , hertugene av Orleans solgt slottet til dronning Marie - Antoinette som er transformert og dekorert av arkitekt Mique . Sommer herskere i det nittende århundre residens , ble Château de Saint - Cloud brant i 1870 og rasert i 1892 .
Omgitt av murer og porter , området av 460 hektar , dekorert med statuer , holdt rekkefølgen på Le Nôtre ( 1660-1690 ) .

Hydraulikksystemet inneholder elementer av det syttende århundre : i sommer , stor vannlekei bassengene og den store Cascade . De renoverte rommene på det historiske museet fremkalle glanstid slottet og sin begrunnelse .

Nær elven, den nedre hagen , flat overflate blomsterbed , plener krysset med avenyer , hjem til Grande Cascade som blomstret fra kanten av den skogkledde lia . Jets , buljonger , fossefall, vannskåler til lysestaker eller griner maske Punktum denne fabelaktige hydraulisk struktur som strekker seg over 92 m lang .

Ved bratte stier klatring skråning trær , kommer den besøkende på Grand Basin Jet , som stiger til mer enn 40 meter i høyde og avstand, lån smug Rekkverk , la Lanterne . Organ der de fleste stiene i parken , med utsikt over Pavilion de Breteuil utstråle Point , Lantern tilbyr en unik panoramautsikt over Seinen , Paris og forstedene , Bois de Boulogne Clamart og Meudon .

The Greater Jet basseng , fører en trapp til terrassen der sto slottet , nå forsvunnet . Utsiktene forblir . Herfra kan du se rekken av dammer og fontener .

Strengt tatt den franske hagen , kan besøkende foretrekker den engelske hagen Trocadero , plassert over plasseringen av slottet . Her gjør den intime atmosfæren du ønsker å gå på skjønn av stier svingete blant fjellene i Syringa og mahonias , eller blant høye trær rundt en stor plen med uregelmessige konturer , besjelet av en dam .

De naturelskere kan fortsette å gå på sokkelen for å bla gjennom den tette løvtre skogplanting.

Dette området er en fantastisk lekeplass for idrett av alle slag.

Jeg spør meg selv 10 minutter og benyttet anledningen til å lade batteriene og samhandle med Aurélien en triatleten venn som er en frivillig på tanking .

Nedstigningen til parken inngangen er ikke '' lett '' men skjer .

Snarere er det en del av kanten av Seinen og antallet stadig viktigere ryttere som vandrer som gjør meg slapp og begynne å veksle gåing og løping .

For mange minutter allerede jeg drikker mer, og jeg spesielt sprinkles , angrer jeg ikke visiret som brakte meg Fabrice morgen eller mine nye solbriller som beskytter meg godt .

Det omkringliggende landskapet er stadig mer urban , selv om ruten gjennom parkene i Sèvres , Meudon , l' ile Saint Germain før retur til Paris .

Jeg liker parker og vannkilder for å oppdatere meg og

Byråer , gruven , men også de andre rytterne sliter , og ofte muligheten til å gå blir avgjørende .

Dette bidrar til å starte og gjenvinne noe styrke .

Endelig er den siste linjen raskere enn forventet , det fører oss ved ankomst som er like før broen over Jena under vantro øyne av turister og tilskuere .

Jeg får t - skjorte og ta veien tilbake nyter banen .

Og tre uker senere var jeg fortsatt tenker på den flate sesongen starter så godt og vil fortsette om kort tid med en maraton som ser full av løftet .

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire