dimanche 27 janvier 2013

Vägen till inlösen: Vecka 0, 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13!



Jag är fortfarande mystisk för tillfället på titeln innehåller ordet lite starkare (inlösen) kommer att fungera som en riktlinje för mina sportartiklar kommande månaderna.


Jag kommer att beskriva mina första veckorna av utbildningen utan att undan svårigheterna i samband med den organisation de behöver.

Denna inlösen förstod jag under en lång tid, genom effektiv återhämtning, men också energiska utbildningar, men också en förändring i klubben eftersom jag hade valt att inte tillät mig att delta i utbildningar.

Jag var en regelbunden på klubbens hemsida forum men jag begränsade mig till den virtuella växeln!

Detta är en möjlighet för ett utbyte med en ordinarie medlemmar i klubben jag insåg missförhållande av situationen: Jag är en del av en klubb eller jag vet lite eller ingenting och värre än allt jag registrera enligt honom, de händelser som jag inte deltar!

Här är det mycket tydligt och meddelandet mottagits väl!

Denna måndag 15 okt, så jag bestämde mig, på samma dag, ändra klubb, ställer jag riktiga mål för 2013 och 2014 och i synnerhet i praktiken bli en regelbunden träning i min nya klubb.

Det är också denna måndag 15 oktober upptäckte jag att jag under de senaste fem utmaningen i en tävling som kan ta del av mina kostnader för Norseman

Den första kontakten sker nästa onsdag eftersom det är just bolagsstämman i klubben och jag vill första handeln, särskilt med nykomlingar som mig, utan också för att utrusta mig i klubben färger.


Det är därför med stor stolthet som jag tar denna licens till färger Nanterre Triathlon.

Efter att ha granskat alla sinnen i olika pass jag glädje i planeringen sessioner i simning och löpning.

Cykeln är lite för tidigt, men jag reservera för grupp turer för söndag morgon som de flesta klubbar.

Här är vad som händer:

Löpning:

Måndag: Jean Guimier spår från 19:00

Resten av veckan: 2 eller 3 individuella sessioner tidigt på morgonen
Simning:
Tisdag eftermiddag:
Onsdag eftermiddag: free nisch
Torsdag: Nybörjare endast
Lördag eftermiddag: free nisch

Denna utbildning bör ge mig slutligen utformas i min organisation så att förändringar i min fysik.

Vecka 1

Jag är rädd för lite sedan min första veckan jag har inte glömt att det är ett dopp som kyler min iver i mitt tidigare klubb.

Det är den här gången är det den stora kvällen: den första dagen i veckan och därför sessionen spåret klubben och därmed min debut med gruppen.

Jag kom lite tidigt men jag har fel ingång och slutligen kom precis i tid.
Jag ens börja diskutera utanför eftersom jag redan vet två eller tre medlemmar i klubben: mottagning är perfekt: varm, vänlig och naturlig.

Jag uppskattar och börja njuta.

Jag går igenom omklädningsrummet och jag är pépare.Je andra och börjar göra varv för att värma upp.

De anländer efter med oss ​​lite i taget.

En tränare ikväll, så vi kommer att vara tillsammans (ca 40) för sessionen som kommer att pågå cirka en timme. Vi kommer att göra vissa övningar som faller in i kategorin PPG (allmän fysisk förberedelse).

Detta är helt nytt för mig som bara kör som en diesel, men det kommer att ändras eftersom jag kommer att kontrollera över veckorna bör dessa övningar göra hela skillnaden i nästa lopp.

Jag förvånade mig själv eftersom jag är tillräckligt bra och motstår även när övningarna är mer intensiv och ofta.

Det är inte alltid lätt, men det är mycket trevligt och sessionen kommer att passera mycket snabbt i en vänlig atmosfär och alltid flitig.

När det här är över, jag bor jag inte men tar tid att ge Samling vid de jag vet för nästa dag session pool tisdag 12 H 00.

Det räcker med att säga att det är detta som jag fruktar mest och slutligen fel.

Första användbarhet är inte ett fåfängt ord i den här klubben och jag hittade den atmosfär som jag instämmer helt.

Coachen ger oss information direkt utan bordet, han uppmärksam på allt och tous.Je är glada eftersom det börjar att korrigera mina många brister.

Tillräckligt många av oss i vattnet raden men takten är flytande.

Nybörjare och erfarna samexisterar i broderskap.
Den andra tvekade inte att låna ut en hand till den första och ge goda och värdefulla råd.

Tempot är mycket vätska men bort eftersom övningarna följs i en trevlig konsistens.

Jag är mycket förvånad eftersom jag vill takten och känns inte som en börda. Puh!

Slutligen är jag inte valt för utmaningen i fråga, men VIKING kvarstår alltid etsat som ett viktigt mål för triathlet blir jag!

Redan i 2014 (om dragningen är gynnsamt för mig) eller år om detta inte skulle vara fallet.

13 veckor har gått sedan den första kontakten och viljan att strukturera min utbildning triathlet.

De första resultaten?

Jag insåg från dag till dag allt som denna utbildning ger mig som fysiska och psykiska fördelar förutom när jag måste missa några sessioner och där fann jag att det är verkligen svårt att inte få råd från tränare och vänner så regelbundet som Jag önskar.

Även unframed sessioner onsdag och lördag är inte immuna mot vissa av mina frånvaro.

Fortfarande svårt att genomföra flera fronten men livet som Claude sagt, när du vill det ...

Jag är i hans resonemang, även om nu de prioriteringar delas, men jag tror inte glömma mina atletiska mål under året: mitt dop i fjärrtrafiken i ett format halv Ironman.

Jag förväntade redan offret gjorde nästan en grupp veckors utbildning per månad med tanke på utvecklingen av mitt yrkesliv, men det betyder inte att jag kommer att offra allt när jag kör ifrån arenan eller poolen Nanterre.

Faktum är att jag ser de första veckorna efter dessa pass naturligt fann sin väg in i mitt dagliga liv och kunde ge mig den dynamiska sport som jag missade.

Jag är medveten om de framsteg som skall göras och de som redan har gjorts, men jag har fortfarande allvarliga utrymme för förbättringar både på banan och i poolen.

Att krypa, allt fortfarande stopp beat som både armrörelser, men också samordning av de två.

Jag kommer att gälla under de närmaste sessionerna replikera råd och rekommendationer av Daniel, en av våra tränare simning.

Här är de verkliga målen och motiverande i samband med vägledning som tränare!

Resultatet?

Mycket, mycket snabbt med de tankar och känslor som väckts av enheter kommer!

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire