dimanche 4 novembre 2012


Beauvais som bevis!

Mer än tre månader att leverera en rapport är lite länge jag ge dig, men det har åtminstone fördelen att tillåta mig tid att förbereda!

Beauvais, hans pärs korta avstånd, kommer alltid att vara en speciell plats i mitt sportprogram som nödvändigt att vissa händelser kommer alltid underbara madeleines av Proust!

Första deltagande i 2011 års upplaga av loppet kort avstånd Triathlon detta lämnade mig goda minnen även om jag hade sällskap av motorcykel kvast för nästan alla av cykeln!



För 2012 utgåva jag beslutat att förutse posten och gör ett av mina mål.

Lite utbildning innan tävlingen, men en förstärkning av simning och framför allt en mycket betydande förbättring genomsökningen, i princip hoppas jag att täcka en stor del av 1500 meter genomsöka!

För denna resa till Beauvais Jag är glad som jag är med min fru och min dotter, min mest ihärdiga anhängare.




Och som bilden ovan visar, är regnet uppmanas också att denna händelse och det kommer inte att lämna oss för ett ögonblick.

Vi lämnar huset i mitten av morgonen och några droppar regn snart kommer att nå marschfart.




Jag kan erkänna nu, men flera gånger på vägen till Beauvais, jag frestad att vända tillbaka till mina första två fans och för mig också.

Men det är som att ge i full konkurrens, omöjligt!

Att jag inte ännu kommit och jag kommer att göra allt för att detta inte händer.

Regnet fördubblade våld och jag även har svårt att se vägen.

Naturligtvis tror jag att ras villkor men också allt som omger tävlingen, men i slutändan jag fortsätter ändå och vi är nästan där.

Jag förbereder verksamheten.







I år gjorde vi se till att komma tidigt, kommer det att spara oss en dos av onödig stress.

Vi vet att avståndet mellan bilen och cykeln parken kräver en 20 minuters promenad så vi snart.

Jag får min haklapp kom och omedelbart släppa min cykel i kölvattnet noga med att arrangera och organisera min verksamhet för resten av festligheterna.

Jag kan lika gärna erkänna det, men jag har aldrig kört i regn.

Jag hör dig: det är inte uteslutet vintern ... och ja jag var mycket ljus på cykeln som utbildning och då tror jag att jag ska betala kontant!





Bra simning del bör vara så enkelt som det kommer att utvecklas i regn och så är fallet inte är komplicerat alls och första gången jag krypa plats 1450 meter och 50 meter bröstsim.




Kontrakt klar för den första delen med alla ingredienser för att simma version triathlon sprint start slåss hela tiden, sparkar, knytnävar, olika störningar och varierande misstag längs vägen ....... Jag snabbt fick tillbaka på rätt spår med volontärer som är i hans kanot.





Jag är glad att se slutet på simma, men föredrar att inte projicera på cykeln kursen väntar mig tyst.

Jag får äntligen ut och börjar dra tillbaka min kostym.

Jag får min cykel och ta hand om mig även om det inte torka värdelös. Jag är blöt och kommer att förbli så ända till slutet!

På något sätt jag vända eller åtminstone jag försöka gå tillbaka till cykling i dessa krigare rida 40 mil på tre slingor.

Min fördel? Är att veta vilken väg jag redan har övat med föregående år.

Och jag vet exakt vad som väntar och jag är beredd åtminstone psykologiskt.

Tre identiska slingor i kampanjen är allt annat än lätt eftersom de är alternativa revben Dante kräver ryttare med total ödmjukhet.





Under den här kursen ska jag tummarna att inte drabbas av mekaniska problem och kommer att ägna mig åt kursen och hålla en jämn takt.

Jag möter under dessa tre rundor en hel del löpare (50) gå med sina cyklar bredvid dem.

Jag reser de 40 kilometer i regnet och jag inte gå in så dåligt.

Stämningen är alltid varm och de två besökta byarna, får vissa människor inte tveka att bo ut för hela tävlingen för att uppmuntra dessa idrottare lite speciell.

Logisk efter allt vi är i Beauvais, den'' huvudstaden'' triathlon.

Som vanligt är mitt däcktryck otillräcklig och kommer att göra mig fruktar det värsta ... tills jag kommer till bike park och jag lade min.

Jag tar min tid och speciellt vad man ska mata mig och dricka.

Klimat visar inga tecken på förbättring och har även försämrats.

Den sandiga vägen till finalen, kommer 10-kilometers loppet promenad markera definitivt mina löparskor som kommer att ta flera dagar att torka.

Jag är mycket lyckligt lottad att få stöd av min fru och dotter väntar på mig tyst på ras kursen till pied.Elles också blöt och mycket kallare än jag sedan vi kom.

De är fantastiska som vanligt och utan den skulle jag vara ingenting.

Varje dag de ger mig styrkan att flytta berg.

Två slingor för att köra är inte det lättaste, men jag bita tänderna och grepp för att slutföra detta test som jag särskilt gillar, och trots vädret.

Stämningen är främjar beauvaisienne triathlon och jag kommer utan tvekan nästa år.

Denna händelse var också ett tillfälle att träffa den bästa (s) Franska triatleter.

På den tiden jag skriver detta (7 okt 2012, 21 H 10) Beauvais Triathlon krävs för Poissy Saint Raphael och män.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire